Hosszan és aprólékosan fejtegetni, mi miért és hogyan rakódik egymásra felesleges. A TÁP Színház méltó módon ünnepli Szerb Antal regényének születésnapját, és egyedülálló módon mutatja be grandiózus hatását. Szerb antal utas es holdvilag. "Ma bort iszom, holnap nem lesz. " Azért, hogy legyen holnap is, és mások is részesei lehessenek ennek az élménynek, az alkotók gyűjtést indítottak, hogy közösségi finanszírozásban tovább játszhassák az előadást.
A Keresők sajátosságát az adta, hogy az előadás során a rendező korábban felvett rádiójátéka hangzott el, a színpadi történések szereplői a hangjáték dialógusaira tátogtak rá, mindezt pedig változatos, az élményt mélyítő vizuális hatások kísérték. Molnár Gál Péter szerint a Keresők "akusztikus-vizuális tombolás. Fülbéli-szembéli orgia. Matrix a színpadon. Op-art, pop-art, dadaizmus, széthullásizmus, kollázs, pátosz és paródia faltól falig. Digitalizált valóság. Szerb Antal: Utas és holdvilág | könyv | bookline. Őrült látvány, eszelős hallvány célszerűen működtetve. (…) A színrevitel bőségben alkalmazza a társművészeteket: animációs filmtől ál-dokumentumig, bábszínházat, varietét, az orfeum és a kabaré alkalmazta nézőtéri műbalhét, filmszkeccsben az előre-hátratekert videó-vetítést, megtoldva a mozgó háttér előtti élő színész előre, s visszamozdulásaival, a hangmélység-magasság ide-odaváltozásával. " Az Utas és holdvilág c. előadás a rendező 2002-es rádiójátékát veszi alapul, amelyet Turay Tamás felkérésére és közreműködésével készített Szerb Antal klasszikus regényéből.
A színészek nem a saját hangjukat használják. Fordított szinkron ez. Szerb Antal: Utas És Holdvilág / Vajdai Vilmos / Táp Színház / Fotó: Toldy Miklós Az előadásban szinte a teljes regény benne van minden szállal és szereplővel, de a jelenetekből húztak, sűrítettek. A bábszerűen játszó, olykor elrajzolt elemekkel építkező testbeszéd súlytalanul álomszerűvé válik. A játszók elképesztő feladattal néznek szembe. Nem csak a szöveg mennyisége és az előadás hossza a kihِívás, hanem a vetítések koreográfiája és az azelőtt való mozgás is megköveteli a folyamatos figyelmet és koncentrációt. Az 5 órás előadással a rendező nem akar provokálni. Ő valójában imádja ezt a művet, és minnél többet meg akar mutatni belőle abban a formában, amiben igazán otthonosan mozog és jól érzi magát. Szerb antal utas és holdvilág pdf. Mégsem öncélúan teszi ezt. Sokszor úgy tűnik, mintha egy vetítésekkel dúsan tarkított drum and bass partin ücsörögnék a 2000-es évek környékén, ahol a zene és egyebek okozta révületet felváltja Szerb Antal igéző szövege.
Az előadás formai előképe a TÁP Színház 2007-es Keresők című előadása, amely nagy közönség- és szakmai sikerrel futott. A Keresők sajátosságát az adta, hogy az előadás során a rendező korábban felvett rádiójátéka hangzott el, a színpadi történések szereplői a hangjáték dialógusaira tátogtak rá, mindezt pedig változatos, az élményt mélyítő vizuális hatások kísérték. Molnár Gál Péter szerint a Keresők " akusztikus-vizuális tombolás. Fülbéli-szembéli orgia. Utas és holdvilág (e-könyv) - OLVAS.hu | Az online könyváruház. Matrix a színpadon. Op-art, pop-art, dadaizmus, széthullásizmus, kollázs, pátosz és paródia faltól falig. Digitalizált valóság. Őrült látvány, eszelős hallvány célszerűen működtetve. (…) A színrevitel bőségben alkalmazza a társművészeteket: animációs filmtől ál-dokumentumig, bábszínházat, varietét, az orfeum és a kabaré alkalmazta nézőtéri műbalhét, filmszkeccsben az előre-hátratekert videó-vetítést, megtoldva a mozgó háttér előtti élő színész előre, s visszamozdulásaival, a hangmélység-magasság ide-odaváltozásával. "
Az Utas és holdvilág főhőse örök érvényű kérdésekre keresi a választ Itália szenvedélyes tájai között: Be kell-e az embernek illeszkednie a nyárspolgári, normális felnőtt életbe? Van-e értelme az életnek? Mihály úgy dönt, hogy kilép a konformista életéből, közben feleleveníti kamaszkorának legszebb éveit, amikor megismerkedett az ikonikus Ulpius testvérekkel. Ezzel egyidejűleg Erzsi is kilép a komfortzónájából, a nászútján elhagyott feleség szerepéből nem kérve úgy dönt, hogy nem tér vissza Pestre, helyette inkább meglátogatja egy barátnőjét Párizsban. Utas és holdvilág-. A csinos, fiatal nő Franciaországban szeretők karjaiba vetődik, miközben a volt férje is újra a magáénak akarja tudni. Benne is felvetődik a kérdés, hogy kicsoda is és mit akar valójában? Ez a regény valójában egy filozofikus merengés életről és halálról, mely Mihály vissza-visszatérő halálvágyában, Ulpius Éva iránti szerelemben, valamint a fiatalon önkezével életét kioltó Ulpius Tamás iránti csodálaton alapszik. De vajon lehet-e visszatérni, ha az ember már messze lesiklott a "normális" élet útjelzőitől és a halálban keresne inkább megváltást?